GP Ουγγαρίας: Θρίαμβος Vettel, στο βάθρο οι Red Bull


Συναρπαστικό σε εξέλιξη ήταν το Grand Prix της Βουδαπέστης, που αποτέλεσε τον δέκατο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1! Είχε ανατροπές από το πρώτο... μέτρο, μεγάλο θριαμβευτή τον Sebastian Vettel και βάθρο-έκπληξη αφού από αυτό απουσίαζαν οδηγοί της Mercedes για πρώτη φορά από το 2013!
 

Ο Lewis Hamilton είχε πανηγυρίσει το Σάββατο άλλη μία pole position (την 47η της καριέρας του) αλλά όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, όχι μόνο δεν κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον ομόσταβλό του, Nico Rosberg, αλλά εκκινώντας άσχημα είδε να τον περνούν και οι δύο Ferrari! Ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes, Paddy Lowe, απέδωσε αυτή την ολιγωρία σε υπερθέρμανση του συμπλέκτη της W06 Hybrid καθώς είχε μεσολαβήσει ένας επιπλέον γύρος προθέρμανσης διότι στην πρώτη προσπάθεια παράταξης στο grid, o Felipe Massa είχε τοποθετήσει σε λάθος σημείο τη Williams.

Ωστόσο είναι η δεύτερη συνεχόμενη φορά που οι Mercedes έκαναν κακές εκκινήσεις, το ίδιο είχε συμβεί και στη Μεγάλη Βρετανία. Βέβαια εκεί το έργο εκτυλίχθηκε διαφορετικά αφού τα "ασημί βέλη" ακολουθούσαν κατά πόδας τις Williams και τελικά τις πέρασαν.

Στην Ουγγαρία οι δύο Ferrari ξεχύθηκαν μπροστά αφήνοντας τους Rosberg-Hamilton να μονομαχούν, με τον Βρετανό να βγαίνει και εκτός πίστας. Κατάφερε να επιστρέψει στην αγωνιστική διαδρομή αλλά κατρακύλησε στη δέκατη θέση.

 

Στη συνέχεια ο Vettel ήλεγχε με άνεση τον αγώνα, έχοντας απόσταση ασφαλείας από τον teammate του στη Ferrari, Kimi Raikkonen. Ο Rosberg ήταν τρίτος αλλά δεν μπορούσε να ακολουθήσει τον ίδιο ρυθμό με τα ιταλικό μονοθέσια, σε ένα Σαββατοκύριακο που δυσκολευόταν να βρει την κατάλληλη ισορροπία στο μονοθέσιό του.

Κι ενώ όλα έδειχναν πως η Ferrari θα πήγαινε στο πρώτο της 1-2 μετά από πέντε χρόνια, η ατυχία χτύπησε την πόρτα του Kimi Raikkonen. O μεγάλος ηλεκτροκινητήρας της SF15-T παρέδωσε πνεύμα, πράγμα που ισοδυναμούσε με απώλεια 60 PS και παρά τις προσπάθειες του Φινλανδού και των μηχανικών της ιταλικής ομάδας, οδήγησε τελικά και σε εγκατάλειψη.

Σα να μην έφτανε αυτό, η διαφορά ασφαλείας που είχε χτίσει ο Vettel εκμηδενίστηκε όταν ο Nico Hulkenberg έχασε την εμπρός αεροτομή της Force India VJM08 στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού, καταλήγοντας εντυπωσιακά και ευτυχώς χωρίς να τραυματιστεί, στον προστατευτικό τοίχο από ελαστικά. Το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε την εμφάνισή του και όλα άρχισαν από την αρχή.

Όταν αυτό αποχώρησε, Vettel και Rosberg "φορούσαν" για το τελευταίο μέρος του αγώνα τη μέση γόμα της Pirelli, την ώρα που βρέθηκε να τους καταδιώκει ο Daniel Ricciardo. Ο Αυστραλός είχε τη μαλακή και ο αγώνας του θύμιζε πολύ τον αντίστοιχο περυσινό όπου είχε πάρει μία εντυπωσιακή και ανέλπιστη νίκη. Βέβαια το να περάσεις μία Mercedes έχοντας μονάδα ισχύος της Renault δεν είναι και το ευκολότερο πράγμα στον κόσμο. Χρειάστηκε θράσος στα φρένα για την πρώτη στροφή και παρότι η προσπάθεια του οδηγού της Red Bull έδειχνε να μην έχει αποτέλεσμα, η επαφή των δύο άλλαξε τα πάντα. Ο Γερμανός είχε κλαταρισμένο ελαστικό και έχασε πολύ χρόνο ώσπου να ολοκληρώσει το γύρο και να μπει στα πιτ για να το αντικαταστήσει ενώ ο Ricciardo, πλήγωσε την εμπρός αεροτομή της RB11. Χρειάστηκε να μπει και αυτός στα πιτ για να την αλλάξει αλλά έχοντας  μικρότερες χρονικές απώλειες. Τελικά επέστρεψε στην πίστα τρίτος, πίσω από τον έτερο οδηγό της Red Bull, τον Daniil Kvyat. Οι αγωνοδίκες έκριναν πως ήταν αγωνιστικό συμβάν και δεν επέβαλλαν κάποια ποινή.

 

Χωρίς νέα απειλή πίσω του, ο Vettel είδε την καρό σημαία πρώτος, για δεύτερη φορά φέτος και 41η στην καριέρα του. Έτσι ισοφάρισε τον αριθμό νικών του Ayrton Senna και μείωσε τη διαφορά του από την κορυφή στους 41 πόντους και από τον Rosberg στους 20.

"Έχουμε ακόμα πολύ δουλειά να κάνουμε για να βρεθούμε στο ίδιο επίπεδο με τις Mercedes αλλά ποτέ δεν ξέρεις. Θα δοκιμάσουμε τα πάντα, για να κάνουμε το αδύνατο, δυνατό", είπε ο Vettel που αφιέρωσε αυτή τη νίκη στο Jules Bianchi που έφυγε πριν από μερικές ημέρες από τη ζωή.

Για τον δεύτερο Kvyat, αυτό ήταν το παρθενικό βάθρο στη Formula 1 και μάλιστα ο Ρώσος έγινε ο δεύτερος νεότερος οδηγός που βρέθηκε εκεί, σε ηλικία 21 ετών και 91 ημερών. Το ρεκόρ διατηρεί ο Sebastian Vettel που νίκησε στη Μόντσα το 2008, όντας 21 ετών και 73 ημερών.

 
Το βάθρο συμπλήρωσε ένας άλλος "ταύρος", ο Ricciardo. Μετά το τέλος του αγώνα, ο οδηγός από το Περθ είπε: «Ήταν ένας άκρως επεισοδιακός αγώνας. Είμαι περήφανος για τη σημερινή μου εμφάνιση. Έχω ανάμεικτα συναισθήματα αλλά είναι σπουδαίο που βρέθηκα ξανά στο βάθρο. Ήταν μία δύσκολη σεζόν έως τώρα για εμάς και το γεγονός πως βρεθήκαμε και οι δύο οδηγοί της Red Bull στο βάθρο, μοιάζει απίστευτο. Πίεσα πολύ στο τελευταίο μέρος του αγώνα, όπου είχα τη μαλακή γόμα ελαστικών. Είχα ελπίδες ακόμα και για τη νίκη. Είναι κρίμα που είχαμε αυτή την επαφή με τον Nico (Rosberg). Τα έδωσα όλα».
 

Το καλύτερο αποτέλεσμα της σύντομης καριέρας του στην F1 σημείωσε ένας ακόμα απόφοιτος του προγράμματος εξέλιξης νέων οδηγών της Red Bull, ο Max Verstappen. Ο μόλις 17 ετών Ολλανδός τερμάτισε τέταρτος, αποτέλεσμα που έφερε και την ομάδα του, Toro Rosso, μπροστά από τη Sauber στη βαθμολογία.

Παρά την έξοδο στην πρώτη στροφή και μία σύγκρουση με τον Ricciardo που είχε ως αποτέλεσμα να λάβει ποινή διέλευσης από τα pit, o Hamilton τερμάτισε πέμπτος. Έτσι όχι απλά ελαχιστοποίησε τη ζημιά αλλά κατάφερε και να διευρύνει τη διαφορά του από τον Rosberg που στο τέλος έπεσε όγδοος.

Το ουγγρικό Grand Prix αποτέλεσε την καλύτερη φετινή παράσταση της McLaren Honda, με τους Fernando Alonso και Jenson Button να τερματίζουν αμφότεροι στους βαθμούς. Μάλιστα η 5η θέση του Ισπανού, ήταν η καλύτερη φετινή για την ιστορική βρετανική ομάδα.
 
Αναλυτικά η κατάταξη:
 
Θέση Οδηγός Μονοθέσιο
Γύροι
Διαφορά  
1. Sebastian Vettel Ferrari 69 1h46m09.985s  
2. Daniil Kvyat Red Bull-Renault 69
15.748s
 
3.Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 69
25.084s
 
4. Max Verstappen Toro Rosso - Renault 69
44.251s
 
5. Fernando Alonso McLaren/Honda 69
49.079s
 
6. Lewis Hamilton Mercedes 69
52.025s
 
7. Romain Grosjean Lotus/Mercedes 69
58.578s
 
8. Nico Rosberg Mercedes 69
58.876s
 
9. Jenson Button McLaren/Honda 69
1m07.028s
 
10. Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 69
1m09.130s
 
11. Felipe Nasr Sauber/Ferrari 69
1m13.458s
 
12. Felipe Massa Williams - Mercedes 69
1m14.278s
 
13. Valtteri Bottas Williams - Mercedes 69
1m20.228s
 
14. Pastor Maldonado Lotus/Mercedes 69
1m25.142s
 
15. Roberto Merhi Marussia/Ferrari 67 2 γύροι  
16. Will Stevens Marussia/Ferrari 65
Αποσύρθηκε
 
Carlos Sainz Toro Rosso - Renault 60
Μονάδα ισχύος
 
Kimi Raikkonen Ferrari 55
Μονάδα ισχύος
 
Sergio Perez Force India/Mercedes 53
Φρένα
 
Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 41
Ατύχημα
 
         
Βαθμολογία οδηγών:     Βαθμολογία κατασκευαστών:  
1. Lewis Hamilton 202   1. Mercedes 383
2. Nico Rosberg 181   2. Ferrari  236
3. Sebastian Vettel 160   3. Williams - Mercedes  151
4. Valtteri Bottas 77   4. Red Bull-Renault 96
5. Kimi Raikkonen 76   5. Force India/Mercedes 39
6. Felipe Massa  74   6. Lotus/Mercedes  35
7. Daniel Ricciardo 51   7. Toro Rosso - Renault  31
8. Daniil Kvyat 45   8. Sauber/Ferrari 22
9. Nico Hulkenberg 24   9. McLaren/Honda 17
10. Romain Grosjean 23   10. Marussia/Ferrari 0
11. Max Verstappen 22      
12. Felipe Nasr 16      
13. Sergio Perez 15      
14. Pastor Maldonado 12      
15. Fernando Alonso 11      
16. Carlos Sainz 9      
17. Jenson Button 6      
18. Marcus Ericsson 6      
19. Roberto Merhi 0      
20. Will Stevens 0      
         
Επόμενος αγώνας, το Grand Prix του Βελγίου που θα διεξαχθεί στην πίστα του Σπα, στις 23 Αυγούστου.