GP Άμπου Ντάμπι: Χατ-τρικ γοήτρου για τον Rosberg!


Μετά το Μεξικό και τη Βραζιλία, ο Nico Rosberg πανηγύρισε τη νίκη και στο Grand Prix των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων με το οποίο έκλεισε η αυλαία του παγκοσμίου πρωταθλήματος Formula 1 του 2015!

Όλα ξεκίνησαν με την έκτη συνεχόμενη pole position για τον Γερμανό, που έστριψε πρώτος και ήλεγξε με άνεση τον ανταγωνισμό στους 55 γύρους δράσης στο φαντασμαγορικό σιρκουί της Yas Marina. Έτσι είδε πρώτος την καρό σημαία του τερματισμού για 6η φορά στη σεζόν και 14η στην καριέρα του.
 


Ήταν το πρώτο χατ-τρικ που πέτυχε ο 30χρονος στα χρόνια που αγωνίζεται στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, μία επιτυχία… ψυχολογίας ενόψει της επόμενης αγωνιστικής σεζόν.

«Ήταν το ιδανικό φινάλε στη σεζόν για μένα, κάτι που ήλπιζα μετά από μία δύσκολη χρονιά. Είμαι χαρούμενος που βρήκα ρυθμό και ήρθαν τα επιθυμητά αποτελέσματα, έστω και στο τέλος. Παράλληλα… συμφιλιώθηκα με αυτή την πίστα όπου πέρυσι βίωσα τη δυσκολότερη στιγμή της καριέρας μου (σ.σ. έχασε τον τίτλο του 2014). Ήδη σκέφτομαι την επόμενη χρονιά, δεν θα είχα πρόβλημα η σεζόν του 2016 να ξεκινούσε αύριο», είπε ο Rosberg.
 


Ο Hamilton τον πλαισίωσε, στο δωδέκατο 1-2 της ήδη πρωταθλήτριας Mercedes. Ωστόσο προβληματισμό προκάλεσε η επιλογή στρατηγικής της γερμανικής ομάδας στην περίπτωση του Βρετανού. Επιμήκυνε το δεύτερο stint, καθυστερώντας την τελευταία αλλαγή ελαστικών η οποία αφορούσε ξανά τη μαλακή γόμα που ήταν και η πιο αργή. Ουσιαστικά έτσι, εξάλειψαν κάθε πιθανότητα του 30χρονου να κερδίσει τον αγώνα.

Το βάθρο συμπλήρωσε ο Kimi Raikkonen για λογαριασμό της Ferrari. Ήταν μόλις η τρίτη παρουσία του εκεί φέτος – έναντι δεκαπέντε του teammate του. Αυτή ήταν αρκετή για να εξασφαλίσει στον Φινλανδό οδηγό της Scuderia την τέταρτη θέση στην τελική βαθμολογία των οδηγών. Πίσω από το δίδυμο της Mercedes και τον Sebastian Vettel.
 


Ο Γερμανός εκκίνησε μόλις 15ος αφού μετά από λάθος υπολογισμούς της ομάδας, αποκλείστηκε από την πρώτη κιόλας περίοδο των κατατακτήριων δοκιμών. Ακολούθησε εναλλακτική στρατηγική, εκκινώντας με τη μαλακή γόμα της Pirelli και τελικά κατάφερε να τερματίσει τέταρτος.

«Είμαι ικανοποιημένος γιατί δεν μπορούσαμε να βρεθούμε ψηλότερα από την τρίτη θέση. Δεδομένου του που εκκίνησα, έκανα το καλύτερο δυνατό», είπε ο Γερμανός που χαρακτήρισε τη φετινή σεζόν της Ferrari ως ένα «θαύμα».

Δυναμικό φινάλε στη σεζόν –που ήταν και η καλύτερη στην ιστορία της- έκανε η Force India, με τους Sergio Perez και Nico Hulkenberg στην πέμπτη και την έβδομη θέση αντίστοιχα.
 

 
Ανάμεσά τους πλασαρίστηκε ο Daniel Ricciardo, που δεν κατάφερε να «κλέψει» την έβδομη θέση στη βαθμολογία των οδηγών από τον teammate του στη Red Bull Racing, Daniil Kvyat. Όγδοος ήταν ο Felipe Massa σε ένα υποτονικό φινάλε για τη Williams και ένατος ο Romain Grosjean που αποχαιρέτησε τη Lotus (σ.σ. του χρόνου θα οδηγεί για τη Haas F1) με ένα τερματισμό στους βαθμούς.
 


Τη δεκάδα συμπλήρωσε παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε με την RB11, o Kvyat. Μετά τον τερματισμό, ο Ρώσος είπε: «Ήταν θετικό που κατάφερα να τερματίσω και ήμουν ικανοποιημένος από τον ρυθμό μου στο πρώτο μισό του αγώνα. Ενώ λοιπόν μέχρι εκεί φαινόταν πως θα έχω έναν πολύ καλό αγώνα, κρατούσα πίσω μου τον Massa και ασκούσα πίεση στον Hulkenberg, προέκυψαν προβλήματα στα ηλεκτρονικά. Αναγκάστηκα να εγκαταλείψω τη μάχη καθώς έχανα πολύ έδαφος στις ευθείες. Σχεδόν σε κάθε γύρο, αναγκαζόμουν να αλλάξω και μία ρύθμιση άρα δεδομένων των συνθηκών, σήμερα κάναμε την καλύτερη δυνατή δουλειά. Η προσοχή μας στρέφεται στο 2016 και αν τον Χειμώνα κάνουμε κάποια βήματα προς τα εμπρός, θα είμαστε ικανοποιημένοι».

Εκτός δεκάδας έμειναν οι οδηγοί της Scuderia Toro Rosso αλλά και πάλι, οι 67 πόντοι που συγκέντρωσαν οι Max Verstappen και Carlos Sainz Jr αποτελούν ρεκόρ συγκομιδής για την ιταλική ομάδα.
 


Η μοναδική εγκατάλειψη στον αγώνα του Άμπου Ντάμπι, ήταν αυτή του Pastor Maldonado.  Ο οδηγός της Lotus χτυπήθηκε στην εκκίνηση από τον Fernando Alonso που από την πλευρά του, αρκέστηκε στη 17η θέση – τόσο στο συγκεκριμένο αγώνα όσο και στην τελική βαθμολογία.
 
Αναλυτικά η κατάταξη:
 
Θέση Οδηγός Ομάδα Διαφορά  
1 Nico Rosberg Mercedes 1h38m30.175s  
2 Lewis Hamilton Mercedes 8.271s  
3 Kimi Raikkonen Ferrari 19.430s  
4 Sebastian Vettel Ferrari 43.735s  
5 Sergio Perez Force India/Mercedes 1m03.952s  
6 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1m05.010s  
7 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 1m33.618s  
8 Felipe Massa Williams/Mercedes 1m37.751s  
9 Romain Grosjean Lotus/Mercedes 1m38.201s  
10 Daniil Kvyat Red Bull/Renault 1m42.371s  
11 Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 1m43.525s  
12 Jenson Button McLaren/Honda 1 γύρο  
13 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 1 γύρο  
14 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1 γύρο  
15 Felipe Nasr Sauber/Ferrari 1 γύρο  
16 Max Verstappen Toro Rosso/Renault 1 γύρο  
17 Fernando Alonso McLaren/Honda 2 γύρους  
18 Will Stevens Marussia/Ferrari 2 γύρους  
19 Roberto Merhi Marussia/Ferrari 3 γύρους  
- Pastor Maldonado Lotus/Mercedes Εγκατέλειψε  
         
  Βαθμολογία Οδηγών   Βαθμολογία Κατασκευαστών  
1 Lewis Hamilton 381 1. Mercedes 703
2 Nico Rosberg 322 2. Ferrari 428
3 Sebastian Vettel 278 3. Williams/Mercedes 257
4 Kimi Raikkonen 150 4. Red Bull/Renault 187
5 Valtteri Bottas 136 5. Force India/Mercedes 136
6 Felipe Massa 121 6. Lotus/Mercedes 78
7 Daniil Kvyat 95 7. Toro Rosso/Renault 67
8 Daniel Ricciardo 92 8. Sauber/Ferrari 36
9 Sergio Perez 78 9. McLaren/Honda 27
10 Nico Hulkenberg 58 10. Marussia/Ferrari 0
11 Romain Grosjean 51    
12 Max Verstappen 49    
13 Felipe Nasr 27    
14 Pastor Maldonado 27    
15 Carlos Sainz 18    
16 Jenson Button 16    
17 Fernando Alonso 11    
18 Marcus Ericsson 9    
19 Roberto Merhi 0    
20 Alexander Rossi 0    
21 Will Stevens 0